stegkliniken.fade.mobversion2

Gör så här!

1. Fyll i formuläret och klicka på "Skicka meddelande". Vi matchar ditt meddelande med dina avgjutningar som kommer med posten.
  2. Packa avgjutningarna med avsändarnamn i kartongen så parar vi ihop med ditt ifyllda formulär. Packa exempelvis i Postens gröna färdigfrankerade paket 98:- (passar ej om dina gipsformar väger över 2 kg) Packa varsamt i en wellpappkartong/förpackning med ordentligt med stoppning ex tidningspapper så att de inte går sönder vid transport (vi tar inte ansvar för trasiga avgjutningar. Skicka avgjutningar till:
  3. Stegkliniken Ortopedteknik Hägerstensvägen 116, 12649 Hägersten
  4. Klart! Du har dina nya fotbäddar/inlägg och avgjutningarna inom 10 arbetsdagar från och med att vi fått avgjutningarna..

Mer information Fotbäddar:

1. EVA Skumplast/Normal: skön skumplastsula som används av de flesta ortopedtekniska kliniker. Hårdhehet 55 Shore. Fotbäddarna är svarta och bästa materialet för vardag, promenader, aktivitet och motion. Tjockleken på sulan är ca 3-4 mm.
  2. Globotec Supertunn: supertunn, skön, styv och avlastande 1,5 mm tjock termoplast, med moccaskikt. Passar allt från trånga damskor till stornumrerade herrloafers.
  3. Globotec supertunn 3/4 långa: samma material som Globotec supertunn, men tillverkas  3/4 långa. Slutar under framfoten, inga skarvar känns. Passar utmärkt i pumps.
  • Fotbäddarna kan klippas till av kund själv i tådelen vid ex. inpassning i spetsiga skor.
  • Fotbäddarna kan tvättas med tvål och vatten
  • Fotbäddarna håller mellan 1-2 år vid regelbunden användning.